Po maturze będzie lato

Dziś zakończę temat pór roku. Była zima, jesień i wiosna. Teraz będzie lato. W tym roku będzie piękne. Piękne pomaturalne lato. Jeśli tylko matura pójdzie po mojej myśli. Skoro nauka słówek idzie mi nieźle, to nie ma powodów do zmartwień. Nauka angielskiego idzie mi póki co najlepiej w porównaniu z pozostałymi przedmiotami. Jak przypominam sobie ile jeszcze omówień lektur mam przeczytać, to nawet nie wiem od których zacząć. Tych, których nie czytałem w ogóle, czy tych, które przeczytałem częściowo.

słówka angielskie

Lato po angielsku

summer – lato

holiday – wakacje

tan – opalać się

recreation – wypoczynek

sunny – słoneczny

stormy – burzowy

rainy – deszczowy

warm – ciepły

tour – wycieczka

sightseeing – zwiedzanie

journey – podróż

beach – plaża

mountains – góry

lakes – jeziora

sea – morze

to wander – wędrować

trail – szlak

tourist – turysta

landscape – krajobraz

to have a good rest – dobrze wypocząć

to go swimming – iść popływać

sunglasses – okulary przeciwsłoneczne

sunshade – parasol

to watch sunset – oglądać zachód słońca

peebly beach – kamienista plaża

harbour – przystań

lighthouse – latarnia morska

camping – kemping

on the lake – nad jeziorem

god-forsaken hole – zapadła dziura 🙂

tent – namiot

fishing tackle – sprzęt do wędkowania

to put up a tent – rozbić namiot

to lie on the beach – leżeć na plaży

to go fishing – iść na ryby

to paddle a canoe – pływać kajakiem

to sail – żeglować

słówka angielskie

Jedna odpowiedź to “Po maturze będzie lato”

  1. Bardzo fajne i przydatne słówka. Dzięki.


Dodaj komentarz